Funkcje
Automatyczne wnioski o zwrot prowizji

#Kiedy Allegro pobiera prowizję?
Klienci nie zawsze wywiązują się z zawartej umowy i proszą o zwrot środków. Każdy zakup wiąże się z prowizją dla Allegro, na której sprzedawca traci w przypadku rezygnacji. Rozwiązaniem w tej sytuacji jest wystąpienie o zwrot prowizji. Allegro wymaga złożenia stosownego wniosku, na co sprzedawca ma 45 dni. Platforma aukcyjna nie wypłaci środków w przypadkach gdy:
- Wpłata zostanie zwrócona w inny sposób niż AllegroFinanse,
- Brak numeru listu przewozowego przy zamówieniu za pobraniem, w przypadku gdy klient nie zwróci produktu przez zakładkę "kupione",
- Towar jest wadliwy, niezgodny z opisem, a poziom sprzedaży jest niższy niż dobry,
- Do realizacji umowy nie doszło z przyczyn niezależnych od klienta.
#Jak zautomatyzować zwroty prowizji?
Serwis AleAsystent może automatycznie wypełniać wnioski w określonych przypadkach:
- Gdy klient anulował i nie zapłacił - wniosek zostanie wysłany zaraz po wykryciu anulowania transakcji, w której nie było płatności.
- Zwrot wpłaty, gdy klient zapłacił i zrezygnował - system złoży wniosek o zwrot wpłaty na konto, z którego klient płacił, a następnie złoży wniosek o zwrot prowizji.
- Gdy klient nie dokończył transakcji x dni od zakupu - można wpisać ilość dni z zakresu 14 - 42, po których wniosek zostanie złożony.
Opcję automatycznych wniosków można włączyć w ustawieniach w sekcji Automatyczne wnioski o zwrot prowizji. Wystarczy zaznaczyć checkboxy w zależności od preferencji. Zmiany zapiszą się automatycznie po zaznaczeniu opcji. AleAsystent sprawdzi wszystkie transakcje sprzed 30 dni od rejestracji konta.
#Ile pieniędzy odzyskał Asystent?
Informacja na temat złożonych wniosków oraz kwotach otrzymanych od Allegro znajduje się w panelu głównym. Jest aktualizowana na bieżąco, dzięki czemu w każdej chwili można sprawdzić skuteczność.